lørdag 16. mai 2009

Våren nytes i fulle monn i Bergen

En liten oppsummering fra uken som gått.
Våren har kommet for å bli i Bergen, vel det vil vel si at det minner mer om sommer når temperaturene klatrer opp over mot 20 grader.
Endelig kan jeg virkelig slappe av og nyte våren i fulle monn, også med god samvittighet da. Noe av det beste jeg vet er å kose meg på altanen og ikke minst nyte solen. Og dette skal prioriteres i tiden fremover.
Fordypningsoppgaven er ferdig skrevet, en uke før innleveringsfrist og ligger klar og venter på å bli levert inn onsdag 20 mai, så er det bare å krysse fingrene og la det stå til. Jeg er likevel ikke helt ferdig med skolen. Siste dag på videreutdanningen er 10 juni, men stressnivået vil fremover
være betraktelig mindre. Etter dette skal jeg ha 4 lange, herlige uker ferie før jeg begynner i full jobb igjen.
Så nå er det bare en ting å si. Dagene skal nytes etter beste evne på altanen. Og til min store glede, er Ingrid også glad i å være på altanen, for der er det så god plass til å krype, så dette lover godt.
Onsdag 13 mai
startet vi årets grillsesong, Øyvind hadde kjøpt med seg grillmat hjem til kvelds. vi grillet nydelige marinerte lammeskiver med rosmarin, hvitløk og basilikum, tilbehør var viltgrønnsaker og potetsalat. En travel dag med ulike aktiviteter og gjøremål, men med en koselig familieavslutning med kveldsmat på altanen. Det er viktig å sette pris på de små ting. Kan knapt vente til neste grilling. Men, før den tid håper jeg på å kjøpe nytt altanbord og 4 stoler til, slik at vi har bedre plass og kan ha grillfest for slekt og venner. Å hvor jeg gleder meg!!!
Bilde er fra grillsesongen 2006:
Øyvind er ikke redd for å forsyne seg!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint bilde :)