fredag 8. mai 2009

Videreutdanning i psykiatri!

Som nevnt tidligere har jeg gjennom det siste året gått videreutdanning innenfor psykisk helsearbeid, med praksis og fordypning innenfor psykososialt arbeid. I løpet av videreutdanningen har jeg hatt 9 uker praksis ved en psykosomatisk avdeling. Gjennom dette ble jeg betrodd ett betydelig sykepleieansvar for en eldre pasient med alvorlig depresjon. Som sykepleier har jeg ingen tidligere erfaring med arbeid innefor psykosomatisk avdeling, men har erfaring både fra sykehjem, voksenpsykiatrisk akuttpost og langtidspost for pasienter med schizofreni og utagerende adferd. Skoleåret nærmer seg nå snart slutten, og med dette har jeg oppnådd en stor drøm og ett mål i livet. Men, før jeg kan si meg ferdig og ta i bruk tittelen psykiatrisk sykepleier må jeg blant annet skrive en hovedfagsoppgave som skal leveres 20 mai. Jeg har valgt å fordype meg innenfor temaet "Den terapeutiske relasjonens betydning innenfor psykososialt arbeid."Med fokus på problemstillingen: Hvordan kan psykiatrisk sykepleier bidra til å skape en god terapeutisk relasjon i møte med en eldre pasient
med alvorlig depresjon?
Oppgaven er ett tidkrevende arbeid, men med god hjelp av lille Ingrid så går det fremover. Bare se bildet av mammas lille hjelper.....
Hilsen Linda

Ingen kommentarer: