torsdag 14. mai 2009

Kvitt eller Dobbelt-audition

På onsdagen var jeg på Kvitt eller Dobbelt-auditon. Jeg hadde temaet tegneserie: Asterix. Det var spennende. Først begynte det med enkle spørsmål. Etterhvert kom spørsmål jeg virkelig måtte tenke meg om for.

Asterix er en av heltene mine (selv om jeg vet han bare er en tegneserie-figur). Fordi han bl.a. er så klok, omtenksom og modig. Min største helt er Jesus. Fordi han var, og er, radikal (han pakket ikke inn budskapet sitt i bomull ovenfor datidens kirkeråd), omsorgsfull, belest, klok, rettferdig, selvsikker og Fredsfyrste. Ord strekker ikke til.

Tegning: Asterix hentet fra nettsida http://gb.asterix.com

Jeg utfordrer dere lesere til å skrive hvem som er deres helt(er)!

1 kommentar:

Irmelin sa...

Hvordan gikk det da? Kom du videre?