søndag 12. april 2009

Med vårstemning, følger også eksamener og hovedfagsoppgaver, for oss som er studenter. Er det ikke typisk at solen skinner, varmegradene viser 17 deilige, vårlige grader og jeg må sitte inne og bruke påskeferien på å skrive hovedfagsoppgave? Joda, det er sant, men jeg mener at man har tid til det en vil ha tid til, så jeg og lille Ingrid nyter hverdagen og skal snart gå vår daglige tur ut i solen og kose oss. Ingrid har anskaffet seg solbriller, jeg tenkte hun gjerne ville ha rosa, men bestemt som hun er heiv hun de vekk og pekte heller på de blå. Skal legge inn ett brillebilde ved en annen anledning. Skoleåret ved høgsklen i Bergen nærmer seg slutten, er ferdig 10 juni. Sånn avslutningsvis må vi blant aqnnnet fordype oss innenfor ett tema og levere dette som hovedfagsoppgavet. Jeg har valgt å fordype meg innenfor relasjonens betydning innenfor psykososialt arbeid, med problemstillingen: Hvordan kan psykiatrisk sykepleier bidra til å skape en god terapeutisk relasjon for en pasient med alvorlig depresjon. En spennende , men slitsom fordypningsoppgave å arbeide med.

Ingen kommentarer: